Ze životanás všech

Perličky ze školních lavic

Publikováno 19.02.2017 v 15:56 v kategorii Život ve škole, přečteno: 189x

Dávám si teď s psaním maličko na čas, ale jedním z důvodů je to, že sbírám náměty. Dnešní název článku už vypovídá sám za sebe. Poslední dobou se mi ty perličky ze školních lavic docela nashromáždily. Musím vám říct, že se bavím víc, než v předchozích letech. Asi jsou studenti víc vynalézaví nebo co. Přiznám se, že všechny drahokamy nejsou pouze z mých hodin, ale často se nám stane, že si musíme v kabinetě vyměnit pár zážitků a dojmů.

Nemůžu třeba zapomenout na to, kdy jsem se dověděla, že kapacita močového měchýře zhruba 180 litrů! Jop. Zajímavé, že? Převody jednotek nikdy nepatřily mezi oblíbená témata našich žáků, ale pokud je to opravdu v litrech, pak mi nejde do hlavy, proč někteří žáci nevydrží 45 minut bez toho, aby si nemuseli odskočit.

Další je Produktivní věk. Věděli jste, že to je věk 30 let? Ne kolem třiceti, nebo něco v tom smyslu. Prostě 30 let. Ani víc, ani míň. Musela jsem se nad sebou zamyslet. Už nemám pravděpodobně pro společnost žádný význam. Kdo spadá do kategorie 30+ měl by se klidit z cesty :-D a kdo ještě 30 nemá, teprve ho jeho hvězdná éra asi čeká.

Nebo minulý týden kolegyně němčinářka opravovala písemky a najednou říká: „Už chápu, proč vždycky přijde mimo dohodnutou dobu.“ Když měli žáci v testu napsat číslovkou čas Zehn vor zehn, odpověď byla 6.53. Hmmmm, tak to je hodně velký rozptyl.

Nebo, když jsme v pedagogice psali test na zkratky a odborné názvy, jsem zjistila, že prognóza je možná možnost. Nebo DZR? Domov se zvláštním režimem, kam mimochodem žáci chodí na praxi a s tímto pojmem se setkávají více než často, to pozměnili na dalekozrakost. Nooo, taky dobrý. Jedince s LMD (lehkou mozkovou dysfunkcí) nazvali jako jedince s LDN (léčebna dlouhodobě nemocných).

Ve zdravovědě byl zase problém dopočítat se žeber. „Když máme 12 párů žeber, kolik jich máme na každé straně?“ Samozřejmě, že 6. Což mi zase klade otázku, jak je možné, že Cher dokázala vydržet ve vzpřímené pozici, když si jich nechala pár zlomit, aby byla štíhlejší?

V matematice jsem dokonce zjistila, že nemáme exponenciální funkce, ale existenciální. Nepochybuji, že exponenciální funkce některým jedincům jejich existenci podstatně ztěžují, nicméně takovou funkci načrtnout by mohlo být dost těžké.

Jak by jedna studentka zrehabilitovala někoho, kdo má kratší nohu? Do ruky, na jejíž straně je noha kratší, by mu dala třeba tašku s nákupem. Asi mu chtěla ten pád k zemi urychlit.

V maturitním ročníku teď v matematice bereme kombinatoriku, kde se využívá Pascalův trojúhelník. A minulý týden zaznělo z řad lavic: „By mě zajímalo, kdo se tak nudil, že tento nesmysl vymyslel?“ Moje odpověď? „Kdo ví, proč se mu říká Pascalův? Že by se nudil Pascal?“

Jo a věznice dělíme na vraždy, krádeže, neplatiče a jiné. Tak pozor na to, co kde spácháte! :-D

V jedné třídě byla zase potíž s televizorem. Jak se řekne, že máme v obýváku televizor? „Wir haben das Televizor.“ „Ne, tak se televizor německy neřekne!“ „Že by teda Der Televizor?“ :-D

Nic si nenalhávejme. Problém je ve čtení. Číst jen LOL, OMG, BTW, dávat palec nahoru a nebo dolu, komentáře typu JJ, MMT, atd., to opravdu není čtení. Hlavně se neptejte, co naposledy žáci četli. Taky byste se mohli dovědět jako já, že to byl leták z Lídlu :-D.

Pro dnešek stačí. Příště se s vámi zase podělím dál.

Mějte se krásně a užívejte si sluníčko.

Komentáře

Celkem 0 komentářů

  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?